piątek, 8 czerwca 2018

Nauka o gównie i Para Wino wspólnie na winylu








Nauka o gównie 

i Para Wino wspólnie na winylu


W maju na rynku płyt winylowych pokazała się nowa bardzo interesująca propozycja. Wydawnictwo MTJ wydało Split dwóch czołowych polskich zespołów punkowych - Nauki o Gównie oraz ParaWino
Nauka o Gównie powstała w Nowym Tomyślu w 1987 roku z inicjatywy braci Mariusza i Piotra Giglewiczów. Nieprzerwanie koncertują i nagrywają do 1995 r. kiedy to zespół kończy swoją działalność. W czasie tych kilku lat działalności wydane zostały trzy albumy studyjne. W 2016 roku Mariusz Gilewicz postanawia wznowić działalność zespołu.
- Moje młodsze rodzeństwo siostra oraz brat ciężko chorowali. Oboje wygrali z chorobą. Te wydarzenia sprawiły, że zacząłem myśleć o powrocie na scenę. Jestem najstarszy, dzieci mam już dorosłe i chcę coś jeszcze po sobie pozostawić. Nie traktuję tego jak reaktywacji. Jeden zespół założyłem 30 lat temu a 2 lata temu powstał nowy NoG, który oczywiście gra stare utwory ale powstał bo nie chcę przeminąć, chcę aby kiedyś coś po mnie pozostało. Poza tym tęskniłem za sceną i ludźmi – mówi Mariusz Giglewicz






Po wznowieniu działalności zespół zaczął intensywnie koncertować. Można ich zobaczyć na koncertach w klubach oraz na wielu letnich festiwalach. Podczas prób powstały nowe numery, które bardzo dobrze zostają przyjęte przez publiczność.
Para Wino to punkowy skład z Wrocławia powstały w 1993 r., którego liderem i założycielem jest Darek "Para" Paraszczuk. Sam wokalista występował na scenie od 1981 r. między innymi grając w Sedesie.
W 1994 r. wychodzi debiutancki album noszący tytuł "Charakteropatie". W czasie całej działalności Para Wino nagrywał z wieloma artystami sceny alternatywnej, m. in. Z Titusem z Acid Drinkers czy niedawno zmarłym Tomaszem Siwym Wojnarem z Defektu Muzgó.
W ubiegłym roku Para Wino wydaje swój najnowszy album zatytułowany "Punk twoja mać".
- Na początku 2018 r. z luźnej rozmowy z Mariuszem z Nauki o Gównie wyszedł pomysł wydania wspólnego winyla. Rozmowa dotyczyła właśnie splitów jakie do tej pory pojawiły się na polskim rynku. Stąd powstał cały projekt, którego efektem jest wspólnie wydana płyta.
O naszym pomyśle opowiedziałem prezesowi wytwórni płytowej MTJ. Po ustaleniu warunków pomiędzy wytwórnią a nami czyli mną i Mariuszem koła poszły w ruch – odpowiada Darek Paraszczuk na pytanie o genezę wydania winyla.
Po ustaleniu warunków przyszedł czas na wybór utworów jakie miały się ukazać na wspólnym czarnym krążku.
- Ja zamieściłem na splicie najlepsze kawałki z mojej ostatniej płyty kompaktowej, która akurat się ukazała. Zdecydowałem się aby znalazły się tam między innymi utwór tytułowy oraz Ojciec dyrektor, Pogo dla naiwnych. W sumie znalazło się tam 8 najnowszych utworów – wymienia Darek Paraszczuk.






O czynnikikach jakie wpłynęły na wybór utworów Nauki o Gównie odpowiada wokalista zespołu: - Dlaczego te numery? Bo trzy stare kawałki są dla mnie bardzo ważne. Janek Wiśniewski to najbardziej rozpoznawalny utwór jaki gramy. „Punk nie umarł” dlatego, że jest on bardzo lubiany. Totalitarny system dlatego ze ma prawie 30 lat a znowu staje sie aktualny. A trzy nowe numery to dlatego, że chciałem podziękować młodym za te prawie dwa lata, że są ze mną, że wytrzymali mój cieżki charakter oraz tak jak i ja zostawiają serce w tej kapeli.
Do tej pory utwory zespołów nigdy nie ukazały się krążku winylowym co dodatkowo nadaje temu wydawnictwu wyjątkowego charakteru.
Obecnie czarny krążek można nabyć bezpośrednio u wokalisty Nauki o Gównie Mariusza Giglewicza w cenie 60 zł + koszty przesyłki.
Kontakt w sprawie zakupu: Mariusz Giglewicz tel. 605 230 115, Email:  giglewicz@op.pl lub bezpośrednio przez profil na facebooku https://www.facebook.com/mariusz.giglewicz

Od lipca wytwórnia MTJ wprowadzi winyl do sprzedaży w sieci Empik.


rec.Aleksandra Koczewska





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz