piątek, 5 września 2014

HAZAEL





HAZAEL



 diony-Witaj ,to może na początek takie pytanko-co spowodowało że ucichliście na te parę lat...pewnie tak jak u wielu wejście w dorosłe życie i dorabianie się,,,,próba dopasowania się do społeczeństwa :)...


    Tomasz Dobrzeniecki-Witaj. Nie nie, to inna droga niż myślisz.
Hazael to była grupa przyjaciół, ten zespól miał sens kiedy był oparty na takich emocjach, dlatego to działało, dlatego był klimat bo wszyscy tym żyliśmy.
Każdy z byłych członków mówi że to nie zrealizowane marzenie życiowe, nikt nie widział już sensu grania, bo było by to płaskie.
  Dosyć długo szukałem składu ,około trzy lata, obecny ma zajawkę na to że będzie z tego zespół, są emocje...

Coś mi mówi że wyrośliśmy w podobnym klimacie,,,do dziś pamiętam jakie były emocje żeby tylko pograć z kumplami :)

   Masz racje, to jest nieuleczalne u mnie:)
  
 Czyli kto pozostał ze starego składu...


  Tylko ja... Hazael rozpadł się gwałtownie, żyłem w przeświadczeniu , że nie powiedziałem jeszcze wszystkiego muzycznie.





W jakich latach graliście....z ciekawości zapytam...


   - 89-96

  

 Jakby nie było to parę lat żeście jednak pograli...a jaki dorobek jeśli chodzi o nagrania,,,

  -  3 demówki, płyta Thor, i ta została okrzyknięta kultowa, ludzie pamiętają ją do dziś , EPka, i materiał nagrany dla Century Media, ale nie wydany, jedna pożegnalna  kaseta, były kasety wtedy:)
  

 Ja wiem że były kasety wtedy,bo zacząłem je z sentymentu zbierać ostatnio :)
   

 Cyfryzacja zjebała klimat:)
  

 Nie na długo,,,jak się przekonasz min. w naszej grupie Dolby jest pełno maniaków starych nośników,,,i znają HAZAEL :)
   

 No bo my jesteśmy starym nośnikiem,
  każdy z nas żyje latami 90-tymi.
 Każdy na swój sposób to przeżywał. ale klimat był zajebisty :)




 Wiem o czym mówisz....
 ciężko było zdobywać nagrania,naszywki,plakaty ,,ale jak to smakowało gdy już udało się zdobyć...
   

  Grałem, w kilku zespołach później, były koncerty, czasem bardzo duże....jednak to nie było to...
stary po płytę Kata stałem z 5godz w kolejce i przejechałem do sklepu do warszawy 100km:) to co było już się nie wróci a było zajebiste:)
   

  ...pamiętasz nazwę sklepu,,,nie dziupla czasami...


-Dziupla na Pradze dokładnie:)
  

 Widzisz,,,już od paru osób słyszałem o tym sklepie muzycznym...
a jeden wspominał że kupował tam wkładki DECK
  
 ...dokładnie !!! tak , to z tego sklepu...

U nas w Dębicy sklep gdzie można było nabyć taką muzę pojawił się dopiero gdzieś na początku lat 90-tych,,,Pozostawało więc zaopatrywać się w Mielcu,Rzeszowie...
  

  Grałem u was z Alastor...

  ...o widzisz.....alastor kojarzę głównie z tego że ich kasetę kupiłem w,,,kiosku hehe
  

    -nieźle:) to swego czasu bardzo kopiąca dupę kapela była
     ja musiałem kupić na allegro jedna swoja kasetę, bo wszystkie kiedyś rozdałem :)
 


  
 ...a pamiętasz radiowe audycje,..charakterystyczny głos prowadzącego,,,wymienianie tytułów i puszczali cała płytę jakiejś kultowej kapeli...
   

  ...tak, to było ok 15.00 godziny? potem były audycje ok.22.00 w trojce ...metalowa kuźnia? nie pamiętam jak się nazywała....


 Powiedz mi jeszcze jak wyglądały twoje początki z muzykowaniem.


Pierwszy instrument zrobiłem sam,  z akustyka wyciąłem gryf, z dwóch półek, zbitych gwoździami deskę, przystawki...chyba Defil, mostek i mocowanie też od akustyka, grało....nie musiało stroić, zresztą  nie wiedziałem że powinno:)


...pierwsze próby założenia kapeli,,,jaki sprzęt,a czym nagłaśnialiście instrumenty,,,:)

 ...tak domowe początki ,  radia i fuzy, nam kumpel robił,
natomiast w momencie kiedy zczeliśmy grać na poważnie zmieniło się to bardzo.




Czym się zajmujesz na co dzień,dobrze słyszałem że nagłaśniasz Vadera...

 ...tak nagłaśniam różne koncerty, mam taka firmę...

 ...powiesz coś więcej o tym ...

 ...o robocie?

 ...zawsze to z muzyka związane,,,jakby nie było

  ...niby tak, ale to tyrka jak tyrka ,...Po rozpadzie Hazael zająłem się realizacja dzwięku
trafiłem na plan filmowy, pracowałem 16 lat,kryzys zjebał sprawę i założyłem własną firmę
ale kluby padają na gębę...takie realia...

...a właśnie miałem się ciebie pytać co robiłeś przez ostatnie lata...:)

 To już wiesz :), nie jest to ekskluzywna praca jak by się wydawało.Kwitniesz czasem na mrozie przy -20 przez12 godzin, albo po pas w wodzie, albo w upale ze ludzie mdleją ,to nie TV i paniusie w mini :)
   Robiłem dokumenty, reklama, cały czas w terenie praktycznie,jeśli robisz dokument o wojnie to siedzisz w błocie i okopach, jeśli zima to tym bardziej przejebane...
  
   
stare dzieje


     fani się dorzucają z pytaniami-

Andrzej Strzelecki

Mam jedno czy będzie wznowione wydanie płyty Thor na CD?
  Drugie pytanie czy będziecie nagrywać nowa płytę i w jakim stylu będzie bo jak wiadomo zespół zmienił się stylistycznie na drugiej płycie ?

  • Tomek-Odpowiadam:) Tak będzie wznowienie Thor na CD i LP, płyty będą wydane w USA, nie wiem jeszcze kto będzie zajmował się dystrybucja w Polsce, na pewno będą dostępne.Tak będziemy nagrywać nową płytę , muzycznie...Ci, którzy są fanami starego, bezkompromisowego grania, nie będą zawiedzeni.Na nowości trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.Na początku zagramy serię koncertów, która będzie przypomnieniem utworów z Thor i Clairvoyance, w międzyczasie będzie powstawał nowy materiał.Wszystkie informacje będą zamieszczane na naszym profilu.Zapraszam \m/





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz