środa, 3 października 2018

Krzysztof Rębowski - Piknik pod Wiszącą Skałą







Krzysztof Rębowski

Piknik pod Wiszącą Skałą 



Przebić się !  (The Doors, wersja 2018)

Dzień rozrywa noc 
niczym szczypce kraba 
zawieszonego na niebie 

Pomyśl dziewczyno 
jak łatwo uwolnić 
się z mroku 

Przebić się na drugi brzeg !
nie słuchać już płaczu 
skazanych na porażkę 

Należy dążyć do celu 
pod łopoczącym sztandarem 
przebić się na drugi brzeg !
Mrok ustępuje pod naporem światła 
miłość jest wieczna 
i woła nas do siebie 



Zimowa miłość  (The Doors , wersja 2018)


We wrześniu spadł śnieg 
to nie mieści się  w głowie !
zgarniam zimową powłokę 
z zielonych liści 

Twoje serce bije dla mnie 
wyczuwam lodowaty podmuch wiatru 
chodź ze mną … 
do krainy łagodności 

Zimowa miłość 
tańczy na lodowym parkiecie 
zaprasza do udziału 
w corocznym balu 


Mam nadzieję, że przeżyję 
srogie mrozy, bo Twoja miłość 
znowu mnie  ogrzeje 



Prorocze sny 

Nawiedzają mnie sny 
w przededniu ważnych wydarzeń w życiu
głowa ministra 
dialogująca ze mną 
w noc poprzedzającą 
spotkanie w kinie z dziennikarzem 
ścigający mnie tłum ludzi 
przed wieczorkiem poetyckim 
kolejka ludzi do znanego artysty 
sprzedającego pluszowe zabawki 
i Murzyn zamykający sklep 
(troskliwość nie jest doceniana ! )
w przeddzień Parady Seniorów na wrocławskim Rynku 
wszystko to zapisane w pamięci 
i zanotowane zaraz po przebudzeniu 
niezawodna intuicja 
trzecie oko jak u jasnowidza Jackowskiego 
podążające za mną
i moim poetyckim posłannictwem  



Kobieta spod kościoła Bożego Ciała we Wrocławiu 


Przechodząc często obok kościoła Bożego Ciała
spotykam wychudzoną kobietę w okularach 
żebrzącą o jałmużnę, sięgam do kieszeni  
wyjmuję monetę i wrzucam do papierowego kubka 
ona prosi o chwilę spokoju, wyjmuje święty obrazek 
i podaje mi z wdzięcznością 
dziękuję i idę dalej 
zastanawiam się kim jest ?
kim była przedtem ?
zanim znalazła się pod kościołem 
zgarbiona w bolesnych szatach 
z twarzą świętej 
ze staromodnej ikony 



Ciesząc się ciszą (Depeche Mode, wersja 2018)   

Nie potrafisz zrozumieć słów 
które przerywają ciszę 
a jednak  posiadają moc 
ukrytą w prostych akordach 

Świat zmierza w złym kierunku 
pozbawionym sensu 
musimy się temu przeciwstawić 
utworzyć łańcuch żywych serc !

Słowa zawarte w silnych ramionach 
posiadających moc czynienia dobra 
nie załamuj się, bo miłość zwycięży 
jestem o tym przekonany 

Stojąc na szczycie 
drapacza chmur 
jestem szczęśliwy, że doczekałem 
tej wyjątkowej chwili 
ciesząc się ciszą, wśród gwaru 
wielkiego miasta !


Muzeum Przyrodnicze 


Wymarły łoś z wielkimi rogami 
ustawiony na środku sali 
podziwiałem go lata temu jako dziecko 
na szkolnej wycieczce 
niższy o dobrych kilka  centymetrów 
dzisiaj wracam w to samo miejsce 
jako dorosły człowiek 
łoś nieco zmalał, ale nadal wprawia mnie w zachwyt 
fotografuję się chętnie z jego majestatem  
bo był królem puszczy galopując przez knieje 
aż do momentu, kiedy nieostrożnie wpadł w bagno 
które odebrało mu życie i uwieczniło na wieki ! 



;::


Słońce nas spali 
afrykańskie słońce
szukające okazji
aby się wykazać 
w swoim dziele zniszczenia 
ale zanim to nastąpi 
zdążymy się wzajemnie zagryźć 
kochając do bólu !



Zombie Boy 


Cywilizacja powołuje do istnienia 
Istoty rodem z kosmosu 
Eksponowanie ludzkich kości 
Na skórze człowieka 
Absurdalny kostium 
Rozkładu za życia 
Mit pop kultury 
Opakowany i wystawiony 
Na sprzedaż 



;::


Zepsuta lodówka 
jak pustka w życiu …
gdzie są kochający ludzie 
którzy jeszcze wczoraj tu byli ?
słowa są za małe, aby to opisać  
anonimowy człowiek 
w bezkształtnej masie 
nie wymieniony z nazwiska i imienia 
w końcowych napisach filmu 



Reportaż 


Wiersze na poetyckiej stronie 
reportaże z życia szarych ludzi 
zamkniętych w blokach lub kamienicach
w sytuacji bez wyjścia 
proza nie budzi we mnie wstrętu 
zapach moczu na klatce schodowej 
potłuczone butelki po wódce 
menele żebrzący o parę złotych 
gawrony na spróchniałych drzewach 
przyglądające się sytuacji 
jestem poetyckim dziennikarzem  
i nic co ludzkie nie jest mi obce  



Piknik pod Wiszącą Skałą 


Rok 1900 wycieczka z elitarnej pensji dla dziewcząt 
w dniu Świętego Walentego pod Wiszącą Skałę, miejscową atrakcję 
tajemnicze miejsce rytuałów Aborygenów 
zakłócenia w czasie, schodzenie coraz głębiej pod ziemię 
balansowanie na skraju odczuwalnego świata 
zniknięcie w najmniej oczekiwanym momencie 
senne marzenia urzeczywistnione na jawie 
dziewczęta w korytarzu czasu 
z którego nie ma już powrotu 
spłoszone ptaki gestem rozpaczy 
czy ktoś chce wracać do pensji po takim zdarzeniu ?
lepiej błądzić po wieki w wyimaginowanym labiryncie ! 


;::

kontakt z autorem - Hyde55@op.pl











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz