czwartek, 21 marca 2013






                   Foto-pasja



Blisko dwa lata temu dorwałam się wreszcie do „prawdziwego” aparatu fotograficznego. Pół-profesjonalny Nikon. Dostałam go „ w spadku” po moim meżu, dziennikarzu – fotoreporterze, który zaopatrzył się w nowszy model. Niedługo pewno znowu będzie zmieniał, więc mi się dostanie obecy jego Nikon i w ten sposób ja też z lekka awansuję. Jednakże, dobre zdjęcie glównie zależy nie od jakości (ceny!) aparatu, lecz – co zawsze podkreśla mój profesjonalny mąż – od tego, kto trzyma ten aparat w dłoniach.

Trzymać aparat fotograficzny w dłoniach – co za ekscytujące doświadczenie! Trzeba jednak wcześniej złapać tego bakcyla patrzenia na świat okiem soczewki foto-aparatu. A to oznacza znaleźć swój obiekt, motyw, moment... wykadrowanie, uchwycenie i ustawienie światła - do osiągniecia zamierzonego efektu.

Ten ostatni element – światło, sprawia mi, póki co, technicznie największą trudność.

Obiektem mojego hm, pstrykania może być wszystko – ludzie, architektura, przyroda... – wszystko to, co mnie w danym miejscu i czasie zachwyci, zaskoczy...

I śmiem twierdzić, że kobieta z aparatem fotograficznym - „prawdziwym” a nie jakąś tam komóra – jest uch, naprawdę sexy! - tak jak facet w kuchni, przyrządzający swoje spec-danie!
Krystyna Kilde









Złapać słońce - gdzieś w drodze na prom w Świnoujściu















       

                Cmentarz żydowski w Łodzi











       
                                        Romantycznie z Chopinem - warszawskie Łazienki















                         
                                                                                           



     





 

               




              Park Łazienkowski























                                                  























       Koronkowy kubizm - Warszawa-                                                                                                    Podzamcze















 Mariensztat - Warszawa





  Droga wzdłuż Wisły na prawym brzegu



                                                                                 
                                                                                         Wisła, widok z lewego brzegu na prawy




                        Na prawym brzegu, w oddali za mostem, po prawej stronie Stadion Narodowy














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz