niedziela, 2 czerwca 2013

Z CYKLU.. MOJE SPOTKANIA..! ARAMA CHACZATURIAN

                                                                          vin..!!
                                           Z CYKLU
                .. MOJE SPOTKANIA..!


                              ARAMA CHACZATURIAN




Jest listopad roku 1968. w Teatrze Wielkim wystawiany jest balet >>SPARTAKUS…<<
[ Spartakus (zm. 71 p.n.e.) – niewolnik, gladiator rzymski, Przywódca największego i najgroźniejszego w historii Rzymu powstania niewolników. ]

ARAMA CHACZATURIANA.. A ponieważ ten wielki ormiański kompozytor muzyki poważnej, dyrygent i pedagog żył wtedy jeszcze /1093-1978 /został zaproszony do Polski na tę właśnie premierę.

Dyrygował tym baletem Antoni Wicherek , a mój ówczesny ojczym był pierwszym altowiolistą .. i pełnił jeszcze jedną prestiżową funkcje w orkiestrze.!
A.Chaczaturian bawił kilka dni w Polsce, i jako ..Ormianin.. o tkliwej duszy .. chciał się po bratersku i bez oficjeli spotkać… na nocnych polsko – ormiańskich rozmowach, a ponieważ my mieszkanie mieliśmy dość duże.. /a Wicherek kawalerkę tylko maciupką.. / uradzono, że to spotkanie będzie u nas.
Tak więc cale popołudnie ja z babcią, szykowałyśmy różne smakołyki, tata dowoził trunki wszelakie i to z PEWXU.. !! i tak jakoś około wieczorka zapukali do nas goście .







Poszłam otworzyć i w drzwiach stal…. niezbyt wysoki .. / no ja już wtedy miałam 171 / siwowłosy i czarnobrewy Pan.. uśmiechnięty .. Oczywiście wiedziałam kto zacz.. ale nie ukrywam że mnie zatkało.
Oto w naszych progach .. stoi tak wielki człowiek .. którego muzykę już wtedy znałam i lubiłam także ..
Wszedł… przywitał się .. a ja coś tam po rosyjsku usiłowałam .. uśmiechnął się i oczywiście powiedział że mu milo.. no i że jestem … hm … no co … no wiem nudne to już…. Ale ze ładna dziewczynka.. jestem.. i uścisnął mi rękę..
Potem poszedł do pokoju .. a my z babcią podałyśmy... czym chata bogata. W połowie imprezki pojechałam spać do babci.. No bo wtedy ja jeszcze nie piłam .. a babcia juz nie ..






.…Oczywiście na premierze byłam .. ale już tego znamienitego gościa widziałam tylko na scenie przy owacjach i wręczaniu kwiatów.. Choć tylko ja wiedziałam na widowni, ze 2 dni wcześniej .. w innych .. okolicznościach miałam dane GO poznać bliżej !!

I tak to oto .....! mą rączkę ściskał jeden z największych kompozytorów XX wieku .. !!

autor. vin..!!



Polecam strone autorki textu.diony

https://www.facebook.com/groups/135585146594753/?fref=ts







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz