czwartek, 29 sierpnia 2013

recenzje I

ZINY    MUZYKA    KOMIKS    TOMIKI WIERSZY    KSIĄŻKI itp. itd.


     RECENZJE




Witam Was ponownie. Tym razem w dziale recenzji. Tak się nam Desperat rozkręcił, tyle działów się porobiło, że tylko patrzeć, aż pojawią się działy o muzyce country,  czy disco polo.To tylko żart. W takiej sytuacji stwierdziłem, że opisy tego co do nas dociera i pojawia się ,fajnie żeby się tu pojawiły. Proszę jednak moich wypowiedzi nie traktować jako wyrocznię i się tym sugerować. Jeśli ktoś będzie zainteresowany, najlepiej samemu dotrzeć do tego i się z tym zapoznać. Nie zamierzam tak samo wypisywać błyskotliwych opinii i zyskiwać sławę gnojąc kogoś. Znacie zapewne coś takiego z tv. Być może sami czytelnicy chcieliby się z nami czymś podzielić, do czego oczywiście zachęcam. Zamieścimy wasze recenzje bardzo chętnie, a zespoły, wydawców zinów, tomików wierszy, czy komiksów zachęcam do podsyłania swoich produkcji. Pozdrawiam. diony
                                                                                                      brodernasikora@gmail.com


 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ala Di Meoli

Cielo e Terra

wydany w 1985 roku nakładem wytwórni płytowej Manhattan Records




Przy okazji tej płyty muszę "odszczekać" moje nie pochlebne opinie na temat holenderskich tłoczeń  Opad szczeny jaki zaliczyłem po włączeniu tego krążka to mało powiedziane ! Nie wiem czy to zasługa DMM czy po prostu ktoś się przyłożył do tego aby wszystko zabrzmiało jak należy ? Efekt jest ! Dołączywszy do tego zjawiskową muzę hmm.. te dźwięki koją , wprowadzają w błogi nastrój .Okładka w 100 % oddaje zawartość płyty .Muzyka to poezja a brzmienie ..rewelacja !!! Na prawdę polecam .

Robert Śmiechurski
.....................

Over Again?!

  ...to taki melodyjny punk rock w stylu NOFX.Kalifornia i te sprawy -przynajmniej ja tak odbieram ich muzykę  jednak nie mylić ze szkolnym zawodzeniem nastolatków z kalifornijskich koledży,wieczne imprezy,romanse  jak to w tych modnych filmach młodzieżowych :),,,tu jest pazur...i miło posłuchać.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=REXxPnd62VE

 Płyta dotarła do mnie jako że wygrałem konkurs w   Polish Independent Scene       -fajne wydanie ,takie w stylu DIY,papierowe opakowanie wraz z załączonym zdjęciem kapeli i mi się tak udało że są tu jeszcze podpisy muzyków.
Na płycie znalazło się 5 utworów.Wszystkie po angielsku,prócz jednego,pierwszego Pozwól się prowadzić.I mi jakoś on najbardziej do gustu przypadł :)chociaż im dłużej słucham pozostałych tym bardziej jakoś wpadają w ucho...fajna muza...

https://www.facebook.com/OverAgainBand?fref=ts
   ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


 BISECT


WE ARE THE MIGRANTS.



  
Od razu się przyznać muszę że nie jestem jakimś tam zagorzałym fanem takiej muzy.Co jednak nie znaczy że czasami nie mam ochoty by zapuścić taki klimat,a jakże :)
Jest tu ciężko,szybko i do przodu bez jakichś tam zbędnych pieszczot :)Jednak mimo całej tej brutalności w muzyce i wściekłych wokalach,pojawiają się też melodyjne i ciekawe wstawki.przez co ich muzyka jedynie zyskuje...Texty obcojęzyczne i nie wgłębiałem się zbytnio ale podejrzewam że mówią o pazerności polityków,władzy jak i zwykłych ludzi.Zapewne też opowiadają o tym jak takie postępowanie homo sapiens wpływa na nasz świat.Kiedy pisze te słowa i słucham sobie tej kapeli ,a trwa już to chwile oczami wyobraźni widzę świat w końcowym stadium rozkładu,gdzie fabryki wypluwały zanieczyszczenia i ścieki,gdzie ludzie dla zysku prowokowali wojny i w efekcie...Tak jak mówiłem niemożna słuchać takiej muzyki za długo :)




Więc jeśli chcesz mocno wkurwić sąsiadów i dać im do myślenia,w takim razie musisz mieć ten album .Jeśli zaś słuchasz powiedzmy Scorpionsów i chodzisz na szkolne potańcówki w mokasynach to to wydawnictwo nie jest dla ciebie.
Jeśli ktoś  zapytał by mnie z jakimi kapelami kojarzy mi się muzyka Bisect ciężko by było odpowiedzieć,ale słuchając tej płyty przychodziły mi do głowy takie kapele jak Sepultura,Napalm Death czy nawet DRI.  Brawa za okładkę ,jak dla mnie bardzo udana i ciekawa.

 ................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,....................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


 PIJACKA BANDA/demo 2013 r.

 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pcwxuTGxMLw

Bardzo punkowe i żywiołowe granie.Bez zbędnych kombinacji i przedobrzeń.zespół nie jest jakiś wiekowy ale doskonale mu to wychodzi...tak mi coś mówi że jeśli nie zmarnują swojej szansy co sugeruje nazwa  PIJACKA BANDA,to za jakiś czas mogą być znaną kapelą na scenie.
Co jeszcze podoba mi się w tym zespole...doskonale radzą sobie na scenie.Jednak jak przychodzi się na koncert jakiejś kapeli, wskazane jest widzieć że kapela czuje to co gra,co i publiczność porywa.Niezbyt podoba mi się np jak perkusista skutecznie kryje się za perką ,basista za filarem a wokalista wykrzykuje buntownicze texty z ręką w kieszeni...Pijacka Banda pod tym względem wypada bardzo dobrze i fajnie się ich słucha jak i ogląda.
Swoją świeżością i luzackim podejściem przybliżają się do takich kapel jak Mamusiu Ratuj czy Zielone
Żabki,i już za to mają u mnie plusa...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...........



ROMOWE-komiks

scenariusz-Sławomir Zajączkowski
rysunki     -Hubert     Czajkowski
http://www.romowekomiks.pl/

Jest rok 1039,Mazowsze.Chrześcijaństwo na ziemiach naszych choć zalecane i propagowane przez najwyższe władze państwowe,nie zapuściło jeszcze solidnych korzeni w młodym Państwie Polskim.Trzeba sobie uświadomić że zamieszkująca te tereny ludność od wieków przywykła do innej wiary ,zaś to że zgodziła się na przyjecie nowej nie wynikało z nagłego olśnienia z niebios.Było dyktowane zwykłym rozsondkiem i bezpieczeństwem.W innym wypadku kraj nasz stał by się łakomym kąskiem wcześniej nawróconych państw europy-choćby Niemiec.Tak to zapewne wtedy wyglądało że NAWRÓCENI głosząc imię PANA wpadali na teren jakiegoś zacofanego państwa i paląc,rabując,gwałcąc kobiety a niekiedy i dzieci,krzewili wśród barbarzyńców wiarę w BOGA-

Wracając do komiksu.Mówi on właśnie o tych czasach kiedy to starły się ze sobą dwie kultury,dwie religie...a tak już to jest że jak dochodzi do czegoś takiego to niechybnie leje się ludzka krew.Wiara ma to do siebie że prócz propagowania dobra i zasad moralnych niekiedy posiada i drugie oblicze,W tym przypadku pokazano to gorsze oblicze wierzeń pogańskich,gdzie składa się bogom ofiary nie tylko z plonów ziemi ale i z ludzi.Oczywiście jeśli kto rozumny to zdaje sobie sprawę że nic bogom z ciała ludzkiego,a żaden nawet demon, dobrowolnie duszy nie skradnie nikomu.Więc cała ta szopka w wykonaniu czcigodnych dostojników jest tylko podłą maskaradą mającom na celu zaspokajanie ich potrzeb.Ta historia zdarzyła się 1000 lat temu ,opowiedzcie sobie sami czy takie praktyki ze strony ludzi zwących się pasterzami ludu,mają miejsce w naszych czasach...
   Jak widać o samym komiksie zbyt wiele nie napisałem ,o jego treści.Myślę że jeśli ktoś lubi komiksy a zwłaszcza te historyczne i w takich klimatach tym dziełem będzie zachwycony.Naprawdę choć bym chciał, niema się do czego przyczepić.Super pomysł na scenariusz.Rysunki widać że wyszły spod ręki zawodowca,a i samo wydanie zasługuje na pochwałę.Sztywna kolorowa okładka ,a zawartość w klimacie-czarno-białym i na dobrej jakości papierze.Jeśli ktoś jest fanem komiksów to polecam z czystym sumieniem.diony

####W przygotowaniu kolejna część ,zatytułowana Wilcza Gontyna

          ##########################################




„Bunt Stadionów” Film Mariusza Pilisa 

 Obejrzałem dzisiaj film „Bunt stadionów”, a nastepnie wysłuchałem wypowiedzi reżysera. Obiecałem napisać na ten temat kilka słów. Najpierw wrażenia po obejrzeniu filmu: Dla mnie bez szału, ale udany. Nie dostrzegłem manipulacji. Wypowiadający się są sobą i tyle – reprezentują siebie i własne poglądy, bez prób reprzezentowania kogokolwiek. Moim zdaniem głównym przesłaniem filmu jest teza, że jeżeli organizujesz się sam, bez namaszczenia władzy - to szybko staniesz się dla niej celem. Spróbuj skorzystać z instytycji demokratycznego Państwa (np. referenda, wolność słowa , bierne prawo wyborcze, jednomadatowe okręgi wyborcze itp.) bez „odpowiedniej pieczątki” – i już masz problem. Doświadczyłem tego na własnej skórze ... Nie ze wszystkimi poglądami wyrażonymi w filmie się identyfikuję i zgadzam - no cóż, to jest właśnie demokracja. Teraz o spotkaniu. Reżyser podał kilka informacji: 1/ film powstał w całości z prywatnych funduszy 2/ Pokazuje część środowiska, bo taki był zamiar twórcy 3/ Są plany dotarcia do innych punktów widzenia w następnych filmach o tej tematyce.
A poza tym: dowiedziałem się jak nazywał się i gdzie powstał pierwszy klub piłkarski w Polsce, a tego mogą nie wiedzieć moi koledzy interesujący się piłką bardziej niż ja ...
Poza tym w „Buncie stadionów” znajduje się absolutnie ponadczasowa scena, opowiadająca o sytuacji, która czy to się komuś podoba czy nie – jest moim zdaniem na światowym levelu: mam na myśli przemarsz ulicami Warszawy sześciu obywateli w szalikach w asyście 7000 policjantów w hełmach z tarczami. Szacun. Autor tego pomysłu w każdym totalitarnym czy autorytarnym państwie świata musiałby ponieść karę... i poniósł. Oczywiście ciekaw jestem Waszych opinii - zwłaszcza kibiców.

                                                                                                                     Robert Szymański

 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 
 SHADE - Blind Shower Of Violence- CD

and...

CURRION CROW - Ecdysis- CD


Obydwie kapele pochodzą z Rzeszowa ,grają death metal i ich nagrania dotarły do mnie w tym samym  czasie.Dlatego postanowiłem napisać o nich w jednej recenzji bo mimo tego że coś je łonczy ich muzyka bardzo się różni od siebie.
Muzyka SHADE jest to/jak to się w branży mówi/jazda od początku do końca,niema tu miejsca na jakieś kompromisy czy zadumy,choć może znalazło by się parę wolniejszych momentów.Na płycie znalazło się sześć nowych kawałków i trzy jako bonus,a pochodzą z demo z 1993 roku.W moim odczuciu porównując nowe nagrania i te z demo muszę stwierdzić że SHADE na początku grali nieco wolniej acz bardziej mrocznie,teraz w ich muzyce/jakby to powiedzieć/jest więcej światła ale za to nabrali szybkości.Brawo dla perkusisty.
                                                                                 http://www.youtube.com/watch?v=xxPPy78O-hk



CARRION CROW natomiast gra zupełnie inaczej.Ich muzyka często zmienia tępo.Pojawiają się wolniejsze i nastrojowe motywy by już za chwile przejść w ostrą jazdę.Momentami  bywa prawie ze monumentalnie,rzekł bym że nieco nawet w klimacie gothic a już za chwile drapieżnie jak na death metal przystało.Na tworzenie takiego klimatu również spory wpływ ma wokalista którego głos potrafi się przeobrażać w jednej chwili i ciężko się połapać wtedy czy to jedna i ta sama osoba.
 https://www.youtube.com/watch?v=7Or0jToHHJM

Dodam jeszcze że obydwie płyty SHADE i CARRION CROW bardzo fajnie wydane i super jakość nagrań.polecam.diony

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


 TZN Xenna-Dziewczyny w pogo-CD

  https://www.facebook.com/tznxennaoi

Zespół tzn xenna powstał na początku lat 80-ych a konkretnie w roku 1981.W tamtych latach wypracowali sobie pozycje jednej z czołowych i znanych kapel polskiego punk rocka.Ich nagrania krążyły między punkową bracią,przegrywane z kasety na kasetę.W roku 1987 zespół zdecydował się na zawieszenie działalności,znikając na wiele lat.Dopiero parę lat temu/a dokładnie  w 2011 roku grając pierwszy swój koncert po 24 latach na Rock Na Bagnie/ powrócili na scenę i to z niemałym powodzeniem.Płyta którą opisuje "Dziewczyny w pogo"to pierwsza w historii zespołu płyta studyjna. Tak, po ponad 30-u latach od powstania  zespół doczekał się pierwszych nagrań studyjnych.Jednak z tego co mi wiadomo członkowie zespołu nie chcą marnować czasu.Już wkrótce ma się pojawić kolejna płyta,a i zasłyszałem ze zbiera się całkiem nowy materjał na kolejną.Ale nie zapeszajmy.
To co mi się podoba w tej kapeli to klasa z jaką powrócili,świeżość i zapał do gry.Jest wiele powrotów ostatnimi czasy,jednak w tym przypadku to nie jest odgrzewanie starego kotleta-w wiadomym celu.Czy jak się to tam mówi. Tutaj po muzyce i postawie zespołu widać ze dalej ich to kręci i ta działalność ciągle daje im wiele przyjemności,a najlepiej widać to na ich koncertach.Tak , może i kapela wiekowa,legendarna jednak ja tu słyszę jakby całkiem nowy zespół.Muzyka sprawnie zagrana i vokal zaje...y.Tyle z mojej strony bo nie umie pisać o muzyce,wolę jej słuchać.Dlatego zachęcam was do zapoznania się osobiście z dokonaniami tej kapeli a płytę  "Dziewczyny w pogo"już teraz z czystym sumieniem umieszczam w swoich zbiorach./diony/




ROZBUJANE BETONIARY-Tango Przemocy-CD

kontakt z zespołem


Punk not death...mówiono i 5 i 15 lat temu, zapewne mówi się i teraz. Skoro ktoś wymyślił takie hasło, to miał obawy, że cały ruch punk rock się rozleci. Jednak mijają lata, a cała idea trwa nadal, czego kapela Rozbujane Betoniary jest znakomitym przykładem. Muzyka jaką wykonują to właśnie stary, dobry punk rock, ale już z obliczem tych czasów. I właśnie o to chodzi. Ewolucja jest nieunikniona, ale i korzystanie ze starych wzorców jak najbardziej wskazane.Czuć w niej i jedno i drugie, przez co bardzo podoba mi się to co grają. Pewność w grze, jak i tekstach wskazuje, że pogrywają już parę dobrych lat. Owe, ciekawe teksty, szybka, melodyjna muza. Jak dla mnie ciekawa kapela. W swoim dorobku mają, jak dobrze kojarzę, 4 wydawnictwa i na pewno wiele koncertów. Widzę że mają się całkiem nieźle i to co robią sprawia im wiele przyjemności. Śmiem także wnioskować, że jakie nie byłyby opinie w recenzjach, dalej będą robić swoje. A jeśli zdarzyłby się ktoś wyjątkowo natrętny, zapewne zacytowali by jeden ze swoich teksów...
/co się tak gapisz słodki gogusiu/i stroisz miny głupie/jak ci nie pasi to ściągne spodnie/a ty mnie całuj w dupe/.
Czyż to nie jest genialne w swej prostocie i dosadności? Ileż to razy chciało by się zadedykować taką pieśń ludziom natrętnym i wścibskim. I to jest właśnie to i brawo dla was, bo dzięki takim kapelom jak wasza, jestem spokojny o cały ten ruch punk i scenę niezależną./diony/






 The Sabała Bacała -„W końcu!” -CD

            http://www.sabalabacala.band.pl/




Przyznaję się od razu, że gdy się zetknąłem z tym zespołem po raz pierwszy, nie za bardzo leżała mi nazwa, ale już się mi obsłuchała i przywykłem. Wszystko idzie do przodu i się zmienia. Kiedyś mieliśmy Alienacje, Profanacje, Degradacje, teraz The Sabała Bacała, Rozbujane Betoniary, czy Tester Gier. Jednak nie nazwa tu najważniejsza, a o muzę przecież chodzi. A muza,punk jak diabli, bez żadnych zbędnych kombinacji. Teksty nawiązują do zwykłego codziennego życia, także punkowej braci, jednak ogólnie nie ma smutów, raczej bardziej  na wesoło. Podejrzewam, że na koncertach publika bawi się razem z kapelą całkiem nieźle przy takich dźwiękach. Zresztą, z tego co wiem, koncertów grają całkiem sporo, więc świadczy to o tym, że są lubiani. Czytając jedną recenzje tej płyty...(zresztą napisaną przez znajomego) porównuje on ich do celi nr 3 - i ciężko się nie zgodzić. Mam nadzieję, że kapela odbierze to jako komplement, bo taki jest mój zamiar. Przypomina mi tak samo pierwsze nagrania Białej Gorączki. Jednak tyle porównań. Kapela The Sabała Bacała tworzy swoją własną muzykę i myślę, że przez najbliższy czas ich styl jeszcze bardziej się wyklaruje. I myślę, że jeśli wystarczy im sił i zapału,czego im życzę. Wtedy wnet będziemy mieli ciekawy band od nas z południa, znany w całym polandzie. Moje ulubione kawałki z tej płyty to - Jak Zarobić..., Pozytywny Przekaz, Wyborcza./diony/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz