czwartek, 18 kwietnia 2013

Isabel Moniq Bill

"Sztuka jedzenia jabłek"

          -przedpremiera najnowszego tomiku- 




W dniu dzisiejszym 17 kwietnia 2013 roku o godz. 17-ej miałam przedpremierę najnowszego tomiku "Sztuka jedzenia jabłek" w Jeleniej Górze, w Książnicy Karkonoskiej. Wszędzie było pełno jabłek. Mam nadzieję, że Jelenia Góra za rok 17 kwietnia będzie obchodzić Święto Jabłek Spotkanie przebiegało wg schematu piosenka- rozdział (kilka wybranych wierszy). Każdy rozdział rozpoczynał się utworem muzycznym dobranym konkretnie pod klimat i tematykę danego rozdziału tomiku. Jest 6 rozdziałów - "Jabłko Adama", "Pestki Ewy", "Malinówki", "Papierówki", "Kwaśne jabłka", "Ukryte jabłka".

Zapowiadające rozdziały piosenki to: Johny Hate Jazz "What other reason", Mela Koteluk "Dlaczego drzewa nie mówią nic", "Michał Żebrowski i Anna Maria Jopek "Upojenie", "Lady Pank "To jest tylko rock n roll", Pat Metheny Group "Are you going with me?", "Enigma "Return To Innocence". Podczas wieczorku zastosowałam dwie innowacje. Do tej pory na moich spotkaniach gościłam osoby grające na różnych instrumentach a tym razem skorzystałam z gotowych, wybranych przez siebie, utworów muzycznych. Nie była to muzyka na żywo, ale coś innego, tego nikt się nie spodziewał. Tak samo jak tego,że podczas trwania utworów będę prosić do tańca swoich gości! Znaleźli się również inni naśladowcy tańców przytulanych.I o to chodziło. Poezja i taniec? Próbowaliście? Polecam! Można inaczej "wciągnąć" publikę do reakcji z poezją i uczestniczenia w spotkaniu niż męczyć gości pytaniami czy oni mają pytania. Poniższe zdjęcia ukazują i oddają klimat dobrej zabawy poetyckiej.





Chciałam podziękować Eli Kotlarskiej Prezes Stowarzyszenia Jeleniogórski Klub Literacki za obecność i miłe słowo oraz członkom SJKL za przybycie. Serdeczne podziękowania należą się również Grupie Literackiej "NURT" z Lubania z Kazimierzem Kiljanem na czele.Chciałam też podziękować Wiesławie Siemaszko-Zielińskiej, Elżbiecie Śnieżkowskiej-Bielak oraz Henrykowi Gil za pytania i dyskusję. Wieczór ze "Sztuką jedzenia jabłek" został zarejestrowany na kamerze aparatu cyfrowego. Jedyny minus nagrania jest taki,że aparat był ustawiony nieruchowo i nagrywał tylko to, co działo się na scenie. Zatem moje piękne tańce z Kazimierzem Kijlanem i Ryszardem Stańko uwiecznił tylko aparat.



WIĘCEJ INFORMACJI




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz